Mostantól mindenki regisztráció nélkül is írhat megjegyzést. ...mert nekem jó, ha írtok.

2011. április 21., csütörtök

Sánta csehszlovák menni Szanfransziszkó 2

Útban a kölcsönző felé telefonáltam, hogy készítsék a hintót. Mondták, hogy nincsen hintójuk.

-Mitteccikmondani? Nem értettem egészen pontosan…

-NINCSEN, ELFOGYOTT. Jövő hétre kérnek egyet?

-Dehát én tegnap…

Tényleg nem volt hintójuk, nem volt mit tenni.

Az utazási altábornagy tekintete enyhén ködössé vált. A remények életbentartása végett azért végigtelefonáltam a Lassúterebélyesi kölcsönzőket ahol sorra kedvesen felajánlották, hogy jövő héten szívesen rendelkezésünkre tudnak bocsátani egy kisbuszt.

Végül a legutolsónál, Terebélyekülsőn akadt egy, akinek valahonnan mégis akadt kisbusza. Eddigre az autószerelőm már bezárt.

Halleluja, gondolnánk. Pedig nem.

-Akkor kérem a sofőr hitelkártyáját.

-Nekem csak debitkártyám van, csak azt költöm, amit megkerestem.

-Az nem jó.

Kiscsapatunk vezetője veritékben úszott..

-Esetleg ha nem az enyém lenne a kártya?

-Rendben, de akkor a kártyabirtokost fel kell vennem plussz sofőrnek, napi 10$-ért.

Választásunk nem volt, de azt mindketten látni véltük, ahogy a kisasszony szemében forgó dollárjelek jelentek meg, mint Dagobert bácsiéban, amikor fejest ugrik a temérdek tonna aranyba.

-JJJJÓÓÓÓ, akkor az 10$ + 20$ biztosítás, mert ugye nincs amerikai biztosítás… Kérik a 12$ biztosítást arra, akit esetleg elcsapnak.

Egymásra néztünk és rezignált érzéketlenséggel tudattuk a hölggyel, hogy akit el találunk csapni, annak bizony nagy peche lesz. Valőszínűleg az egész napját elrontjuk.

Ekkorra a számla már olyan magasságokban járt, hogy komoly alternatívaként merült föl, hogy vegyünk egy kisbuszt, majd a Csendes-óceán partján rituálisan gyújtsuk föl és táncoljuk körbe. …még az is kijött volna a kölcsönzés árából.

Ködös tekintet, veríték, enyhe remegés.

-Kérem a hitelkártyát. – Köszönöm. – A rendszer visszautasítja…

-Próbáljuk kisebb összeggel.

-Azt is visszadobja…

Azt hiszem láttatok már filmben megtébolyodott tudóst zavartan maga elé motyogni… Közel volt ez a pillanat.

Nem akarom ragozni, de zárás előtt kicsivel, hosszas alkudozás után végül egy olyan debitkártyát hazudtunk be hitelkártyának, amire nem volt ráírva, hogy debit ezért elfogadták, úgyhogy a tábornok úr idegrendszere is regenerálható állapotban maradt.

Ma is tanultam valamit: Amerika olyan hely, ahol akkor vagy jófiú, ha más pénzét költöd. Rajtam eztán ez ne múljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése