Mostantól mindenki regisztráció nélkül is írhat megjegyzést. ...mert nekem jó, ha írtok.

2010. szeptember 9., csütörtök

Légkondi (avagy nesze neked Fenntartható Fejlődés 1)

Ma kicsit morcosan ébredtem. Lehült a levegő. Fáztam. Megszoktam már az előző lakásban, hogy az arab srác 68 fokra (20 Celsius) temperál, hogy abban a pillanatban, hogy a kinti közel 90 fokból (32 Celsius) a lakásba lép, akkor azonpillanatban ráfagyjon az izzadtság. Csendesen eléldegéltünk egymás mellett, én betömtem a szobámban a befújót, kinyitottam az ablakot és sorsára hagytam szegény közelkeleti cellatársamat a sarkvidéki hidegben.

Azt hittem a költözésemmel minden megoldódik. Nyilván tévedtem megint. Amikor beköltözött a két új lakótársam is, viszonylag bátran és világosan megfogalmaztam, hogy a légkondi talán legyen 73 fokon (23 Celsius). Vankérdésnincsoszolj. Mosolyogtak, bólogattak, de ezek trükkös fiúk. Kivártak. Látták, hogy "volt erőm elhágy..." és pár héttel később, ma reggelre valahogy megint lecsúszott a digitális állítógomb 69 fokra (20,5 Celsius). Alig várom már a híres ohioi fagyokat, mert akkor ezek a boldog emberek majd 82 fokra (28 Celsius) fognak álítani.

Amikor Japánban volt szerencsém dolgozni, ott még az íróasztalomra is volt ragasztva egy világoskék-citromsárga-pink matrica, amin "KRIXKRAX 22 KANJIBANJI 26" hirdette napnál világosabban, hogy az energiatakarékosság jegyében télen 22, nyáron pedig 26 forka kell állítani a légkondit. A hierarchiát mélyen tisztelő Japánban - mégha katasztrofális gyűrötten és összevissza is, de - a zakót fönn hagyják az emberek. 26 fokban márpedig zakóban nem nagyon lehet dolgozni, tehát a légkondik maradtak 24 fokon… A hierarchiatisztelet része ugyanakkor az is, hogy senki nem lehet jobban öltözött, mint a feljebbvalója. A miniszterelnök tehát fogta magát, időt kért a TV-ben, élő egyenesben lekapta a zakóját és átdobta a vállán. Az egész ország abnormális pánikban állt neki vetkőzni. A probléma meg volt oldva.

Nade elkalandoztam…

Itt nem tudom mi hozhatna megoldást, legalább az én helyzetemre. Gondoltam arra, hogy rábeszélem Obamát, hogy rendeljen el hamburgertilalmat, amíg nyáron el nem tűnnek a jégcsapok az amerikai lakásokból. A kampány neve lehetne: "Don't freeeze plíííz.." Najó… azt hiszem egyszrűbb, ha felveszek egy pulóvert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése