Mostantól mindenki regisztráció nélkül is írhat megjegyzést. ...mert nekem jó, ha írtok.

2010. november 8., hétfő

Jogsi

Mielőtt elindultam volna Bostonba, a biztosításom és egyéb dolgok miatt beugrottam megcsinálni a jogsim. Ez itt tényleg így megy. Bementem, felvették az adataimat, majd leültettek egy gép elé tesztet írni.

Negyven kérdés jön ilyenkor sorban és ha megvan a harminc helyes válasz előbb, mint a 11 rossz, akkor az írásbeli megvan.

Leültem. Első kérdés: Mennyi 2+2? a: 4, b: 5, c: 3, d: 2. Na, gondoltam ennél a kvantumfizika vizsga nehezebb volt és azon is csak átverekedtem magam, úgyhogy hátradőltem. Hamar kiderült, hogy ez csak a teszt volt, hogy értem e a rendszert. Ettől azért a kérdések nem voltak túl nehezek.

Piros lámpánál lehet e jobbra kanyarodni, ha más jelzés nem tiltja? (Lehet, és tudtam is..) Eddigre 5 helyes, 0 rossz válaszom volt.

Aztán egyszercsak jött egy kérdés: Lakott területen kinek kell bekötve lenni a kocsiban? Gondoltam, mindenkinek… Hát nem… 5:1

Sebaj. Mi történik, ha az ittas vezetés miatt megállított sofőr megtagadja a vérvizsgálatot? (A bíróság bevonatja a jogsiját…:( ) 5:2

Mit jelent a következő tábla? (Sárga rombuszban fekete T) a: Hamarosan templom mellett halad el az út, vessen keresztet, b: útfelújítási munkák, c: nemrég halálragázoltak it valakit, d: kereszteződés következik

Jött egyik kérdés a másik után. Meglepőek és mulatságosak szép sorban.. 28:6

Kezdett meleg lenni a helyzet.

Legalább hány évesnek kell lenni annak aki pickup hátuljában akar utazni? (14,15,16,18) 28:7…

Lakott területen mennyi a megengedett sebesség? (20,25,30,35) 28:8

Hoppá. Kezdtem eléggé izgalmi állapotba kerülni.

29:8 A következő tippem után..

És a végén:

Hogyan szabályos a parkolás az út mellett:

A: Mellékutakon, az út szélén bárhol, a padkától 12”-re ha tábla nem tiltja

B: Csak kijelölt helyeken

C: Mellékutakon, menetiránnyal megegyező irányban, a padkától max 12”-re

D: Csak az út egyik oldalán, a kijelölt táblák szerint.

És akkor bevillant, hogy miért is kaphattam parkolási csekket előző este… És igen, a C a helyes. Megérte a 25$-os tanulópénz.

Gondoltam a nehezén túl vagyok, jöhet a gyakorlat. Akik ismernek, tudhatják, milyen kivételes magabiztossággal és biztonságos, decens módon vezetek, tehát ettől tényleg nem féltem. Főleg, hogy láttam, hogy a vizsga abból áll, hogy két bója közt elmenve kicsit jobbra/balra fordulva be kell hajtani másik két bója közé, majd tolatva vissza. Aztán tenni egy 5 perces kört a tömb körül. Nagy ügy, gondoltam.

A helyzet az, hogy a kocsim akkora, mint egy kisebb tengerjáró hajó és a csomagtartójában elfér két 7-es BMW, úgyhogy a bóják közé épphogy csak befért a két tükör. Bevallom, izgultam.

Ja… és a háztömb körüli körben sikerült 5 hibapontot szereznem…

Úgy tűnik döcögősen megy nekem ez a járművesdi.

2 megjegyzés:

  1. emlékezz szegény Skodára. hány perces volt ott a próbakör?

    VálaszTörlés
  2. Ott nem én kaptam a hibapontot, hanem szegény Skoda. Nem is ment volna át a (műszaki) vizsgán...

    VálaszTörlés