Mostantól mindenki regisztráció nélkül is írhat megjegyzést. ...mert nekem jó, ha írtok.

2011. október 24., hétfő

Cedar Point

Egész nap nők halálsikolyát hallgattam. Mi kellhet ennél több egy tökéletes naphoz?


Ohió nagyobb, mint Mafógyarország, de Ohióban nincsenek hegyek. Ohióban nincsen műemlék, nincs tengerpart. Ohioban kevés a jó kocsma is. Ohióban nincs nyüzsgő központú hangulatos kisváros. Sem nagy. De Ohióban van Cedar Point. És ezzel minden bűne meg is van bocsátva.
Kiskoromban a gonosz szüleim soha nem vittek el vidámparkba. Ennek ezer oka van, mint a falusi harangszó hiányának. (-Plébános úr, hogy van az, hogy ebben a faluban nincsen harangszó délben? -Jajj fiam, annak ezer és egy oka van... Vegyük mindjár az elsőt. Nincs harang.) Gondoltam ideje pótolni a kimaradt élményt. Hol máshol, mint Cedar Pointban.
Egy óra sorbanállással kezdtem, mire végre beszíjazva találtam magam a Top Thrill Dragster kocsijának első ülésére. Iszonyatos hangerejű robaj. Négy másodperc múlva 200-zal száguldunk, az arcbőröm lebeg és ki akarok szállni. Még két másodperc és 130 méteres magasságba repülünk függőlegesen fölfelé. Mostmár tényleg ki akarok szállni. Ez a gonosztól való ördögi szerkezet az építmény tetején éppen átlendül. Érzem a súlytalanságot. Itt tudtam először levegő után kapkodni. Azonnal állítsák le az egészet! Haza akarok menni. És kívánságom sajátos módon talál meghallgatásra. Szembefordulunk a mélységgel és függőlegesen, egy csavarral a föld felé gyorsulunk. Iszonyatos sikítás, robaj és halálfélelem mindenütt. Azonnal engedjenek kiszállni!!!! Mire kettőt pillantok 200-ról újra 0-n vagyunk.
17 másodperc alatt kétszer 0-ról 200-ra és vissza. 17 másodperc alatt 130 méter magasra és vissza. Ennyi a világ második legfélelmetesebb hullámvasuta.
Papírzsepivel feltörölgetem a fülemen kicsordult adrenalint és remegő lábbal kilépek a kocsiból. Megvolt életem első hullámvasútélménye.
Szamomra ez innentől Crack brutalitású droggá vált.
Raptor volt a következő. Itt lógtunk. Utána szabadesés a Power Towerből. Utána Corksrew. A neve elárul mindent. Ezután Magnum LX 200. Hosszan és magasan... Maverick.. a legszórakoztatóbb, földközeli manőverekkel.. És legvégül a Millenneum Force, amit zsinórban többször választottak a világ legjobbjává.
Nem tudom elképzelni, hogyan lehet jobban elkölteni 42 dollárt.

2 megjegyzés:

  1. Látom megragadtad a lényeget, akárki is vagy... :P
    De ha átküldöd nekem a nevedet, címedet, bankszámlaszámodat, születési adataidat, akkor a Nigériában meghalt gyémántmilliárdos rokonod 187.000.000 dollárját is utalom.

    VálaszTörlés